lørdag den 25. oktober 2008

On the road.

Tja, her sidder man så i toget.. Det er faktisk ret hårdt at undvære bil, når først man har haft en, hold da op.. Der var engang jeg ikke havde noget imod at køre i tog.. Men nu skal jeg sidde på pinden i 3.5 time.. Fra Randers til Svendborg.. Men et eller andet sted gør det mig ikke rigtigt noget, da jeg kommer ned til en veninde, som jeg ikke har set i lang tid. Men hvad man dog ville gøre for at have en bil.. Og det er ikke nemt at låne en for en hel weekend, da de fleste selvfølgeligt heller ikk vil undvære deres i længere tid..

Dette er ikke skrevet samme dag som det er lagt ud for resten, da DSB ikke lige har opdaget at folk rent faktisk gerne vil have Wi-Fi. Arriva kan klare det, men de kører desværre ikke over vandpytten.. Kunne nok bruge min telefon (Læs: den nye iPhone :D) til at gå på nettet, men det koster desværre en halv arm, og spidsen af en jetjaver (Må hellere begynde at øve mig, skal jo til fynsland.. :P)..

Det er faktisk utroligt så mange der har deres computere med i toget, og hvad de bruger dem til.. Nogle ser film, nogle er på nettet, hurra for 3 USB modem, og nogle gør som mig, prøver at se smarte ud med alt deres gear og skriver på en eller anden fiktiv opgave for at virke lidt mere vigtig.. Der sidder en lige over for mig, med sin digitiser, som udover at have kostet en mindre herregård, også er rigtig lækker, uden rigtigt at have noget at bruge den til her.. Men sådan nogle møder man i toget.. og alle andre steder for den sags skyld.. men er vidst ikke et hak bedre selv, overvejede at taget digitiser osv med uden overhovedet at have brug for det.. mangler sådan set også kun dén og mit kamera, så er jeg godt dækket ind gear mæssigt..

Beklager hvis denne blog bliver en anelse lang, og ikke mindst langtrukken, men det er lidt et forsøg på at få tiden til at gå.. igen, 3½ time i tog er lang tid når man ikke har kørt i tog over længere afstande i noget der ligner 4 år..

Det er faktisk utroligt, det sætter ét togsæt ind fra Aalborg til Kbh H.. Er glad for jeg takkede pænt ja tak da han spurgte om jeg ville have pladsbillet.. det er de bedste 30,- jeg nogensinde har givet.. Har overhovedet ingen begreb om hvor jeg er lige nu faktisk, der susede lige en station forbi, men alt er sort og toget kører, behageligt nok, ret stærkt.. eneste ulempe lige nu, er faktisk at jeg sidder med ryggen til kørselsretningen, men det går nok.. Sætter mig til at se film om lidt og vender tilbage til skriveriet igen på et tidspunkt.

Tja, nu er det så lørdag. Kom vidst til at blive lidt opslugt af filmen, så lige pludseligt var vi i Odense, og jeg skulle skifte tog. Sådan kan det jo gå.. ;)

Ved ikk helt hvad vi skal lave i dag, men er sikker på det bliver pisse hyggeligt.. :) vejret er utroligt smukt udenfor, næsten ingen skyer, men ikke så varmt, men det gør heller ikke noget..

Det er nogle utroligt lækre regionaltog de har på fyn, i forhold til Arrivas tog mellem Århus > Struer, eneste problem er at det burde være mere udbredt i DK med Wi-Fi net i togene.

Tror jeg slutter af her. Det er begyndt at blive lidt kludret at læse tror jeg.. beklager hvis det er alt for forvirrende at læse. :)
Fortsat god weekend til alle!

<>-<>-<>-<>-<>
Lige en tak til de ting der har gjort min uge lidt bedre:
iPhone (SKØNT legetøj..)
DECCO Band (Super fedt dansk band der spiller rock country http://www.decco.dk/ ) Er på jagt efter deres CD..
Panikknappen (Palle Bo og Túka Berg Lynge der har lavet en podcast hvor de snakker om ALT, ikke nødvendigvis noget der giver mening.. kanon humor. http://www.panikknappen.dk/ )

Ingen kommentarer: