onsdag den 20. oktober 2010

Endnu en dag med Geocaching.

Jeg havde besluttet mig for at køre en tur idag, for at slappe lidt af..
Fandt ret hurtigt ud af der er to Earth Caches ikke ret langt fra hinanden.

Earth Caches er en speciel type cache der ikke har nogen fysisk beholder man kan logge, men derimod et sted hvor der er sket noget specielt engang, eller der er noget naturfænomen.

I de her tilfælde er det en skæppe og en saltudvindingsfabrik (Aner ikke om det hedder sådan, men det lyder meget rigtigt)
En skæppe er et stort hul i jorden, skabt af is der er smeltet under istiden.
Lige nøjagtig denne skæppe har en sjov historie som du kan læse ved at læse beskrivelsen på cachesiden.

Det var faktisk spændende at lede efter svar på de forskellige opgaver. Altid dejligt at lære noget nyt, og komme lidt ud samtidig.

Mig ved salt cachen.


______________________________________________________
Noget helt andet er at det endeligt er lykkedes at få et nogenlunde fejlfrit indslag i medierne om geocaching :)
Du kan se indslaget fra aftenshowet her: Link til aftenshow


__

1 kommentar:

Jønne sagde ...

Tak for linket til aftenshow indslaget. Jeg hørte godt det skulle komme men jeg kunne ikke komme til at se TV lige på det tidspunkt. Nu ved jeg så også hvad en Earth Cache er for noget og den viden får jeg jo nok også brug for på et tidspunkt.
God tur til dig - i nat!